Чому стрім – майбутнє онлайн-рітейлу?
Чому стрім – майбутнє онлайн-рітейлу, і що робить їх самим продаючим типом контенту? Як селлер може залучити на свій стрім більшу кількість глядачів і конвертувати перегляди в покупки? Які стрім найкраще «заходять»?
В умовах нескінченної полки у покупця виникає в свідомості, свого роду, «білий шум». Йому недостатньо інформації щодо пропонованих товарів. Рітейлери, виробники і бренди намагаються усунути дефіцит, пропонуючи споживачеві різні формати контенту: докладні інструкції, якісні фотографії товару в різних ракурсах, різноманітні огляди і навіть короткі відео-ролики.
Рітейлери стимулюють і покупців залишати коментарі та фото-звіти про вчинені покупках. Однак жоден із запропонованих форматів не може забезпечити живий контакт з покупцем, почути його питання і в моменті надати вичерпні відповіді. Питання відвідувачів платформ обробляються, але відбувається це лише через деякий час, коли купівельна завдання може бути вже вирішена, причому на конкуруючої майданчику.
Live-стрім – універсальний вид контенту, який надає споживачу вичерпну картину і дає можливість вести з ним прямий діалог.
За даними дослідження, проведеного компанією Ericsson, більше 90% інтернет-користувачів у віці від 16 до 64 років дивляться онлайн-відео. YouTube поки утримує першість за кількістю користувачів і обсягом переглядаються роликів. Однак формат відео-стрімів вже диктує свої правила і змушує нервувати платформи, що пропонують користувачам готовий відео-контент. У Китаї – світового лідера по перегляду відео-стрімів – в 2020 році регулярно дивилися такі ефіри понад 700 мільйонів чоловік, і їх число постійно зростає.
У чому ж полягає принципова відмінність відео-стрімів від традиційних відео-оглядів, які у величезній кількості пропонують YouTube, Instagram, TikTok і інші платформи? У чому основа їх зростаючої привабливості? Чому саме стрім стають «контентом майбутнього»?
Головна перевага Live-стрімів полягає в прямому живому контакті, який виникає між Стриммер і глядачем. Потенційний покупець дивиться не змонтовану передачу, після якої йому потрібно йти на сайт продавця, знайомитися з описом товару і приймати рішення про покупку. Стрім – комплексне явище, в якому поєднуються діалог, емоція, миттєве зняття заперечень і можливість тут же за запитом показати найменші деталі тієї чи іншої речі.
Тож не дивно, що однією з перших категорій в ефірах Ozon стали Догляду кошти і товари для краси. Краса – це емоція, а сухі букви інструкцій і описів, викладені на сайті не здатні викликати бажання у вимогливих покупців. І саме live-стрім здатний показати у всіх деталях упаковку, склад і ефект того чи іншого засобу.
Стрім – це не тільки відео, це ще і чат, де на стороні рітейлера працюють професіонали, які миттєво відповідають на запитання глядачів, тим самим швидко знімаючи заперечення. Ніякої заздалегідь записаний відеоогляд відеоогляд не здатний надати таку оперативну реакцію на запит споживача.
Відеоогляди поступаються професійним Стрім і за якістю. Ефір ведеться зі студії, в якій забезпечується оптимальний рівень освітлення, правильний інтер’єр і професійний звук. Антураж підбирається відповідно до особливостей акредитуючої товару і варіантів «тут не дуже добре видно» в ході ефіру бути не може.
На відміну від коротких оглядів, які у виконанні одного блогера виглядають стандартно, відео-стрім завжди різні. Тривалий формат дозволяє не тільки представляти самі товари, але і включати в сценарій такого ефіру цікаві для глядача елементи.
Це можуть бути майстер-класи, зустрічі з експертами, корисні Лайфхак і ефектні експерименти. Мета стріму – не тільки продаж, але і надання глядачеві різноманітного розважального контенту.
Як правило, в одному Стрімі бере участь одна компанія і може показати до 12 товарів (більша кількість, на жаль, не вкладеться в таймінг). Але також існують і креативні стрім, де бере участь не один бренд, а відразу кілька з різних категорій. Хочемо зазначити, що глядабельний у них досить висока. Наприклад, найбільше число унікальних глядачів зібрали стрім приурочені до Нового року, передноворічної розпродажу і Чорної п’ятниці. Новорічний стрім відвідала рекордна для Ozon число глядачів – 51 000!
Динамічна картинка, експерти в вашій області, блогер або селебріті залучать більшу кількість глядачів.
І ще один приємний бонус від стрімів – це відеоконтент, який замовник отримує після ефіру.
Ozon розміщує ролики в своїй бібліотеці стрімів, щоб можна було його знайти і подивитися в будь-який час. Таким чином, запис продовжує працювати на ваш бренд ще довгий час. Також запис використовується, як один з елементів rich-контенту. Для цього відео нарізається на окремі фрагменти з конкретними товарами та розміщується на картці.
Rich-контент здатний значно збільшувати конверсію в замовлення (до 30%). І, звичайно, експерти рекомендують задіяти відео при просуванні в соціальних мережах – Instagram, Facebook, Youtube, VK.