Навіщо малому бізнесу еквайринг
Зараз популярність в Україні набирають нових еквайрингові рішення, такі як безконтактні платежі і онлайнові каси. Однак малий бізнес без особливої радості сприймає нововведення, тому що не розуміє всіх нових можливостей і боїться додаткових витрат. Однак відмовитися від систем оплати, вигідних клієнтові або необхідних державою, бізнесмени чи можуть собі дозволити.
Безконтактні платежі – не просто мода, а велика зручність для клієнта. Не потрібно носити з собою банківські картки, які можуть бути втрачені або вкрадені. І вже тим більше не треба відраховувати купюри і шукати дріб’язок. Активно розвиваються в Україні технології безконтактних платежів Apple Pay, Samsung Pay, Android Pay, вбудовані в смартфони, дозволяють здійснювати покупки, не дістаючи банківську картку або готівку. Сам платіж проходить миттєво. Завдяки цьому безконтактні платежі дуже активно поширюються серед користувачів банківських карт.
Технології безконтактних платежів використовуються в супермаркетах, у найбільших рітейлерів, в закладах громадського харчування. Власникам малих підприємств теж варто потурбуватися їх впровадженням. Вже сьогодні багато покупців досить критично ставляться до торгових точок, які не приймають безконтактні карти (як і до банків, які їх не випускають). Згадаймо, як неохоче малі підприємства встановлювали термінали для прийому карт, а зараз магазин, перукарня або ательє, які не беруть в оплату карти, – рідкість. Безконтактні платежі – нова ступінь для малого бізнесу, вони дозволяють прискорити процес оплати і збільшують пропускну здатність кас, не створюючи черг.
Малому бізнесу треба звернути увагу на кілька факторів при виборі банку-еквайра. Крім тарифів варто розглянути перелік сервісів інтернет-еквайрінгу, наприклад наявність особистого кабінету і аналітики. Важливо також, наскільки просто буде підключити сайт, чи є у банку готові модулі, скрипти та інструкції. Один з напрямків розвитку інтернет-еквайрінгу – його застосування в мобільних додатках, тому підприємцю потрібно впевнитися, що пропонована система буде сумісна з мобільними пристроями.
Платіжні операції проводяться через інтернет, тому необхідно упевнитися, що банки-еквайєри інтернет-магазинів застосовують технології захисту, такі як 3DSecure. Вони значно знижують ризики збитків від шахрайства.
Підприємцю можуть виявитися корисними додаткові можливості, які банки пропонують разом з послугами еквайрингу. Це можуть бути функція друку будь-якої інформації на чеку (купонів, анонсів, контактів, логотипів) або виведення будь-якого зображення на екран, переклад чайових через термінал на карту офіціанта без податків, різні системи лояльності.
Кожен банк намагається привернути клієнтів різноманітними програмами лояльності – у вигляді знижок в торговельно-сервісній мережі, накопичення балів за певними типами операцій або кеш-бека. Проблема в тому, що програм занадто багато і клієнтам важко їх оцінити.
У будь-якому випадку, як би ви не цінували готівку і усталені форми розрахунків, життя вимагає переходу до нових технологій. Компанії, які не захочуть жити в новій реальності, будуть зазнавати збитків і ризикують втратити бізнес.