Безнал по QR: які бізнеси його використовують і чому?
Оплата по QR-коду затребувана підприємствами будь-якого масштабу, при цьому особливу симпатію нова механіка завоювала в сегменті малого бізнесу, адже з її допомогою підприємці можуть зекономити на еквайрингової комісії і обладнанні. Хто використовує таку оплату найчастіше, і про які особливості прийому QR-платежів потрібно знати підприємцям?
Головна перевага використання QR-кодів для продавця – більш низька комісія, ніж по еквайрингу. Комісія по «Плати QR»: 0,6% для організацій соцсфери, 1% по великих покупках (турпутівки, автомобілі, нерухомість); 1,5% – для інших галузей.
Оплата по QR цікава в першу чергу низькомаржинального бізнесу, де ставки по еквайрингу можуть «з’їдати» помітну частину прибутку. У турфірм комісія з еквайрингу порівняно невисока – 1,4-1,6%, але по QR – 1%, при цьому є ліміт певний за транзакцію. Середня маржинальність турів – 6-7%.
Але навіть в бізнесі з невеликим середнім чеком різниця в комісії має значення. Так, у багатьох опитаних нами підприємців комісія з еквайрингу становила 2-2,5%, а по QR – 1,5%. Навіть різницю в 0,5 процентних пункту бізнес вважає досить вагомим аргументом для того, щоб переходити на QR.
З іншого боку, QR-платежі потрібно фіскалізувати, якщо немає інтеграції з касою.
При інтеграції QR-платежів в касове обладнання, каса буде одразу пробивати чек. Але при використанні статичного QR у вигляді «наклейки» продавцю потрібно додатково пробити чек (це не стосується тих видів бізнесу, які можуть не використовувати онлайн-касу: кіоски друку, по ремонту взуття, продажу напоїв на розлив(квас, пиво) і морозива, сезонної торгівлі вразвал овочами).
На жаль, не всі про це пам’ятають або знають. У практиці наших підприємців були випадки, коли в сервісній точці пробивали чеки на великий обсяг QR-платежів. А це може загрожувати проблемами з податковою службою при перевірках.