Як сьогодні виглядає ринок цифрових екосистем для малого і середнього бізнесу

Які цифрові екосистеми допомагають невеликим компаніям налагодити всі необхідні процеси?

«Повзуча цифровизация» останнього десятиліття в 2020 році різко прискорилася на тлі коронавірусних обмежень. Для невеликих офлайн-бізнесів весняний карантин став серйозною перевіркою на здатність адаптуватися.

У нових реаліях виживають і розвиваються ті компанії, які змогли швидко перебудуватися: створити інтернет-магазин, забезпечити його просування в мережі, підключити прийом онлайн-платежів, організувати кур’єрську доставку. Зробити це все самостійно в найкоротші терміни – непідйомна задача для малих і середніх компаній. Їх виживання стало можливим завдяки екосистемам електронної комерції.

Це означає, що частка інтернет-комерції залишиться досить високою навіть після закінчення пандемії: користувачі оцінили зручність онлайн-шопінгу і навряд чи захочуть від нього відмовитися. Тому перехід в онлайн буде вигідним напрямком розвитку для будь-якого бізнесу, пов’язаного з торгівлею. На щастя, найскладніші завдання, пов’язані з цим переходом, можна віддати на аутсорсинг. Сьогодні на ринку представлено досить сервісів, що пропонують послуги доставки, фулфілмента, просування і створення онлайн-вітрин. А найзручніший варіант – підключення до екосистемі, яка об’єднує в собі кілька необхідно послуг.

Екосистеми для бізнесу – це комплексні рішення, які полегшують життя підприємця. Наприклад, екосистема, вибудувана на основі банку, може взяти на себе оформлення ІП, бухгалтерію і податкову звітність, полегшити CRM-менеджмент, підключити онлайн-касу і еквайринг. Маркетплейси також виступають в якості екосистеми, надаючи учасникам послуги з прийому платежів, складського зберігання, фулфілменту, логістики та кур’єрські послуги. Розглянемо докладніше, які схеми співпраці доступні малому і середньому бізнесу в екосистемах російського ринку.

Для довідки:

Цифрова екосистема – це сукупність технологій і сервісів, які працюють в різних сферах, але об’єднані одним брендом. Першими екосистемами були Apple, Google, Alibaba, Amazon і інші IT-гіганти. Вони починали з якоїсь однієї сфери (гаджети, цифрові сервіси, інтернет-комерція) – а потім розширювалися, освоюючи нові області і напрямки. Популярність бренду грала в цьому не останню роль: користувачі довіряли знайомої компанії і віддавали їй перевагу перед невідомими поки конкурентами.

Активний розвиток фінансових екосистем дозволяє починаючим підприємцям не витрачати час на бюрократичну тяганину і паперовий документообіг. Серед них найбільш просунутими є Тінькофф, Точка і Модульбанк. Вони відкривають підприємцям розрахункові рахунки без візиту в офіс, оформляють ІП під ключ без відвідування податкової, пропонують конструктори сайтів для швидкого створення веб-сторінки з можливістю прийому платежів.

Крім того, тут можна підключити автоматичну бухгалтерію і розрахунок податків, а також відправляти з програми закривають документи: накладні, рахунки-фактури та акти про виконані роботи.

Цей комплекс послуг відмінно підійде для малого і середнього бізнесу практично в будь-якій сфері.

Отримати консультацію